Wednesday, July 9, 2008

Perak: Hari ini perintah Malaysia, esok turun harga minyak - Anwar

TAIPING, 9 Julai (Hrkh) - “Hari ini saya nak ulang lagi, kalau kita dapat ambil alih. Menang Kerajaan Persekutuan hari ini, percayalah pada saya, saya tak cakap bohong. Menang hari ini kita ambil alih, esok harga minyak turun.”
Demikian Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat (KeADILan), Dato’ Seri Anwar Ibrahim mengulanginya sekali lagi semasa berceramah di Changkat Jering dekat sini malam tadi sambil menegaskan bahawa kalau Pakatan Rakyat mengambil alih memerintah seluruh Malaysia maka harga minyak akan turun serta- merta esoknya.
“Pedulikan cakap-cakap ‘depa’ yang iri hati jika Pakatan Rakyat dapat perintah semua negeri yang mereka rasa tak yakin saya boleh turunkan harga minyak itu. Cuba tengok, cuba tengoklah nanti. Kalau tak percaya cubalah jangan halang kami ambil alih perintah semua negeri di Malaysia. Hari ini jadi kerajaan baru, esok diturunkan harga minyak dan bahan bakar lainnya,”cabarnya di hadapan kira-kira 20,000 orang penyokong parti.
Beliau yang menegaskannya dalam program “Tour Anwar Ibrahim Seluruh Malaysia” menyatakan, kalau tidak percaya maka tunggulah pada 15 Julai ini di televisyen dan beliau akan kupas dengan panjang lebar dan terperinci bagaimana cara untuk turunkan harga minyak dan bahan bakar lainnya. LAGI
'Tour Anwar Ibrahim Seluruh Malaysia' : Anwar Jelajah Negeri Sembilan, Kelantan & Kedah 10 - 12 Julai

No comments:

Post a Comment